Kodowanie na macie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Kodowanie na macie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Nauka podstaw kodowania już od najmłodszych lat jest bardzo ważna. W tym kursie autorka skupia się na aktywnościach z jednym z bardziej uniwersalnych narzędzi edukacyjnych wykorzystywanych w pracy z dziećmi, czyli na macie do kodowania. Pokazuje zabawy około programistyczne, gry planszowe w dużym formacie, a także omawia jak w prawidłowy sposób wprowadzić dzieciom kolejne pojęcia związane z podstawami programowania.

Płatny kurs
Po zakupie otrzymasz link do aktywacji kursu w Akademii Uczymy Dzieci Programować Przejdź do sklepu

Nauka podstaw kodowania już od najmłodszych lat jest bardzo ważna, bo wpływa na rozwój uniwersalnych kompetencji, takich jak logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, zdolność komunikowania się z innymi osobami i umiejętność pracy zespołowej. Wybierając narzędzia do nauki kodowania zawsze należy kierować się potrzebami i możliwościami rozwojowymi dzieci, które będą wykorzystywać je podczas zajęć dydaktycznych. Jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym.

W tym kursie autorka skupia się na aktywnościach z jednym z bardziej uniwersalnych narzędzi edukacyjnych wykorzystywanych w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, czyli na macie do kodowania. W kolejnych odcinkach kursu pokazuje zabawy około programistyczne, gry planszowe w dużym formacie, a także omawia jak w prawidłowy sposób wprowadzić dzieciom kolejne pojęcia związane z podstawami programowania.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs kierujemy do nauczycieli przedszkoli, świetlic oraz rodziców, którzy chcą poznać możliwości maty do kodowania, poznać zabawy około programistyczne, gry planszowe w dużym formacie, a także w prawidłowy sposób wprowadzić dzieciom kolejne pojęcia związane z podstawami programowania. Kurs składa się z 30 lekcji wideo i uzupełniających je materiałów dodatkowych.

Czas trwania kursu: 6 godzin dydaktycznych

Jak to działa?

  1. Po opłaceniu zamówienia w sklepie EduSense wysyłamy link do aktywacji kursu w Akademii Uczymy Dzieci Programować.
  2. Nasza trenerka Anna Świć za pomocą filmów i zamieszczonych przykładów pokazuje w jaki sposób można uczyć podstaw programowania.
  3. Kurs można uruchomić wielokrotnie, dzięki czemu każdy może wrócić do wybranych zagadnień.
  4. Dostęp do kursu jest ważny przez 1 rok od dnia jego aktywacji.
  5. Uczestnik może zatrzymać kurs na dowolnym kroku, a następnie kontynuować w odpowiednim dla siebie czasie.
  6. Po przejściu całego kursu można pobrać certyfikat ukończenia kursu w formacie PDF do wydruku.

Czego potrzebujesz?

Kurs online to zbiór nagrań wideo, scenariuszy i przykładów, które można obejrzeć w dowolnym czasie. Do uruchomienia kursu wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu (komputer, laptop, tablet, smartfon).
Wygodnie, bezpiecznie, bez wychodzenia z domu, w dogodnym terminie, z kubkiem ulubionej kawy lub herbaty krok po kroku przybliżymy zagadnienia dotyczące maty do kodowania. Formuła kursu pozwala na wielokrotne powracanie do wcześniej przerobionego materiału, utrwalenie go, naukę zgodną ze swoimi możliwościami i tempem pracy.

Program kursu:

  1. Wstęp
  2. Kodowanie w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej - dlaczego warto?
  3. Narzędzia edukacyjne, które warto wykorzystywać na zajęciach z elementami kodowania
  4. Kolorowe kubki i kostki...zabawy dobre na start przygody z kodowaniem
  5. Dwa kubki...dużo możliwości
  6. Budujemy wieże na podstawie wzoru
  7. Mały detektyw...nietypowe wieże z kubków
  8. Wieże współpracy
  9. Kolorowa strona maty i układanka wzorowana na „sudoku”
  10. Kolory kostką wylosowane
  11. Zakazane kolory
  12. Wyrzuć, wyrzuć, zbuduj
  13. Ułóż tak jak ja
  14. Przesuwanka kodowanka
  15. Łączymy cechy - kodujemy kolor kształt
  16. Kolorowe obrazki na różne sposoby zakodowane
  17. Obrazki w rymowankach ukryte
  18. Kod binarny, a tworzenie kolorowych wzorów
  19. Gry nie tylko matematyczne - kolorowe cztery w linii
  20. Gry nie tylko matematyczne - budujemy linię działaniami
  21. Gry nie tylko matematyczne - wybierz działanie
  22. Gry nie tylko matematyczne - dodawanie, zabieranie
  23. Gry nie tylko matematyczne - na jaką literę?
  24. Gry nie tylko matematyczne - Mistrz mnożenia
  25. Gry nie tylko matematyczne - Głodne robaczki
  26. Kodogranie
  27. Scena i jej bohater
  28. Droga a kod
  29. Wprowadzamy powtórzenia
  30. Wprowadzamy pętle
Na stronie internetowej
wykorzystujemy pliki cookies.

Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie plików cookies, możesz w każdej chwili zablokować je, korzystając z ustawień swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji na temat plików cookies oraz przetwarzania danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności