Certyfikowany kurs online dla nauczycieli
„Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej” to certyfikowany 8 godzinny kurs online, w którym merytorycznie i kompleksowo pokazujemy jak można kształtować kompetencje kluczowe u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, wykorzystując do tego matę do kodowania i roboty edukacyjne.
Jak to działa?
- Po opłaceniu zamówienia w sklepie EduSense wysyłamy link do aktywacji kursu w Akademii Uczymy Dzieci Programować.
- Nasi trenerzy za pomocą filmów i zamieszczonych przykładów pokazują w jaki sposób można uczyć podstaw programowania i robotyki.
- Kurs można uruchomić wielokrotnie, dzięki czemu każdy może wrócić do wybranych zagadnień.
- Dostęp do kursu jest ważny przez 1 rok od dnia jego aktywacji.
- Uczestnik może zatrzymać kurs na dowolnym kroku, a następnie kontynuować w odpowiednim dla siebie czasie.
- Po przejściu całego kursu można pobrać certyfikat ukończenia kursu w formacie PDF do wydruku.
Czego potrzebujesz?
Kurs online to zbiór nagrań wideo, scenariuszy i przykładów, które można obejrzeć w dowolnym czasie. Do uruchomienia kursu wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu (komputer, laptop, tablet, smartfon).
Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej - kurs online
Kompetencje kluczowe to połączenie wiedzy, umiejętności i postaw. Uczymy się ich przez całe życie, zaczynając od najmłodszych lat, są nam niezbędne do samorealizacji i rozwoju osobistego, funkcjonowania zarówno w rodzinie jak i w społeczeństwie.
Na kursie uwzględniliśmy treści dotyczące rozwijania wszystkich 8 kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01).
Jeśli jesteś nauczycielem, edukatorem lub rodzicem, który chce kształtować najważniejsze kompetencje u swoich dzieci, a nie wiesz jak to zrobić, to ten kurs jest właśnie dla Ciebie.
Jeśli planujesz napisanie innowacji, to po tym kursie zrobisz to bez najmniejszego problemu.
Wygodnie, bezpiecznie, bez wychodzenia z domu, w dogodnym terminie, z kubkiem ulubionej kawy lub herbaty krok po kroku przybliżymy zagadnienia dotyczące kształtowania kompetencji kluczowych.
Przez kurs przeprowadzą państwa doświadczeni trenerzy, którzy mają za sobą kilka tysięcy przeprowadzonych warsztatów: Anna Świć i Rafał Mitkowski.
Uczestnicy kursu będą mieli dostęp do zamkniętej grupy Facebook „Uczestnicy kursów online Ani i Rafała”, stworzonej tylko dla nich, w której będą pozostawać w stałym kontakcie z prowadzącymi kurs.
Program kursu:
Moduł 1
- Kompetencje kluczowe - wprowadzenie
- Kompetencje kluczowe - zestaw narzędzi
- Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji - wprowadzenie
- Rozumienie i tworzenie informacji - krążki kompetencji
- Słuchanie ze zrozumieniem - aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
- Słuchanie ze zrozumieniem - aktywność z wykorzystaniem robota edukacyjnego Genibot
- Portret Ani - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Budujemy dom - układanie obrazka na podstawie wzoru, podanych koordynatów, zabawy z symetrią
- Znajdź właściwy dom - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Znajdź właściwy dom - kodowanie robotów edukacyjnych Genibot
- Obrazek w instrukcji słownej ukryty
- Nasze emocje
Moduł 2
- Kompetencje w zakresie wielojęzyczności - wprowadzenie
- Wielojęzyczność - krążki kompetencji
- Świat i jego mieszkańcy - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Utrwalamy kolory - aktywność z wykorzystaniem kolorowej części maty
- Utrwalamy kolory - aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
- Poznajemy potrawy - gra dydaktyczna
- Poznajemy potrawy - aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
- Poznajemy potrawy - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Poznajemy flagi - gra dydaktyczna
- Poznajemy flagi - aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
- Europa - tworzymy kod przy pomocy symboli graficznych
Moduł 3
- Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii - wprowadzenie
- Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii - krążki kompetencji
- Matematyka w życiu - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Świat figur geometrycznych - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Magiczne drzewa - programowanie robotów edukacyjnych
- O jakiej liczbie myślę? - zagadki logiczne
- Dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
- Dni tygodnia - gra dydaktyczna na macie do kodowania
- Pory roku i miesiące - gra dydaktyczna na macie do kodowania
- Pory roku - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Zegary, planujemy dzień - aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
- Zegary, planujemy dzień - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Dbamy o środowisko - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Dyktanda graficzne w dużym formacie
Moduł 4
- Kompetencje cyfrowe - wprowadzenie
- Kompetencje cyfrowe - krążki kompetencji
- Rozszerzona rzeczywistość - propozycje wykorzystania na zajęciach w przedszkolach i szkołach podstawowych
- Canva - propozycje wykorzystania na zajęciach w przedszkolach i szkołach podstawowych
- Pic Collage - funkcjonalności aplikacji
- Pic Collage - propozycje wykorzystania na zajęciach w przedszkolach i szkołach podstawowych
- Aplikacje do montażu filmów, aplikacje do nagrywania ekranu
Moduł 5
- Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się - wprowadzenie
- Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się - krążki kompetencji
- Poszukuję informacji, myślę krytycznie
- „Dzień dobry…” - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
- Szlachetne zdrowie... Aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
- To służy zdrowiu - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
- To służy zdrowiu - tworzymy kod z warunkami
- To służy zdrowiu - kodujemy roboty edukacyjne
Moduł 6
- Kompetencje obywatelskie - wprowadzenie
- Kompetencje obywatelskie - krążki kompetencji
- Północ, południe, wschód, zachód... Sterujemy obiektami
- Najpiękniejsze polskie miasta
- Święta i uroczystości - aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
- Moje urodziny - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
- Sto lat - programujemy roboty edukacyjne
- Nasza Polska - gra dydaktyczna na macie do kodowania
Moduł 7
- Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości - wprowadzenie
- Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości - krążki kompetencji
- Lista zakupów - jak rozmawiać z najmłodszymi o pieniądzach
- Moja własna waluta - w kręgu monet i banknotów
- Zawody - rozszerzona rzeczywistość
- Zawody - gra dydaktyczna
- Zawody - gra z wykorzystaniem robotów edukacyjnych Ozobot
- Zawody - programowanie robotów edukacyjnych
Moduł 8
- Miasto moich marzeń - praca projektowa
- Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej - wprowadzenie
- Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej - krążki kompetencji
- Sztuka - tworzymy kategorie
- Biała kraina... - wprowadzenie barw podstawowych i pochodnych z wykorzystaniem maty do kodowania
- Tworzymy kod - barwy podstawowe i barwy pochodne
- Poznajemy barwy podstawowe i barwy pochodne - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
- Instrumenty - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
- Kolorowe krążki i dzwonki diatoniczne
- Muzyka i roboty edukacyjne
- Zakodowany układ choreograficzny