Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Ośmiogodzinny, certyfikowany kurs online, w którym merytorycznie i kompleksowo pokazujemy jak można kształtować kompetencje kluczowe u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wykorzystując do tego matę do kodowania i roboty edukacyjne.

Płatny kurs
Po zakupie otrzymasz link do aktywacji kursu w Akademii Uczymy Dzieci Programować Przejdź do sklepu

Certyfikowany kurs online dla nauczycieli

„Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej” to certyfikowany 8 godzinny kurs online, w którym merytorycznie i kompleksowo pokazujemy jak można kształtować kompetencje kluczowe u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, wykorzystując do tego matę do kodowania i roboty edukacyjne.

Jak to działa?

  1. Po opłaceniu zamówienia w sklepie EduSense wysyłamy link do aktywacji kursu w Akademii EduSense.
  2. Nasi trenerzy za pomocą filmów i zamieszczonych przykładów pokazują w jaki sposób można uczyć podstaw programowania i robotyki.
  3. Kurs można uruchomić wielokrotnie, dzięki czemu każdy może wrócić do wybranych zagadnień.
  4. Dostęp do kursu jest ważny przez 1 rok od dnia jego aktywacji.
  5. Uczestnik może zatrzymać kurs na dowolnym kroku, a następnie kontynuować w odpowiednim dla siebie czasie.
  6. Po przejściu całego kursu można pobrać certyfikat ukończenia kursu w formacie PDF do wydruku.

Czego potrzebujesz?

Kurs online to zbiór nagrań wideo, scenariuszy i przykładów, które można obejrzeć w dowolnym czasie. Do uruchomienia kursu wystarczy dowolne urządzenie z dostępem do internetu (komputer, laptop, tablet, smartfon).

Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej - kurs online

Kompetencje kluczowe to połączenie wiedzy, umiejętności i postaw. Uczymy się ich przez całe życie, zaczynając od najmłodszych lat, są nam niezbędne do samorealizacji i rozwoju osobistego, funkcjonowania zarówno w rodzinie jak i w społeczeństwie. Na kursie uwzględniliśmy treści dotyczące rozwijania wszystkich 8 kompetencji kluczowych, zgodnie z zaleceniami Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej z dnia 22 maja 2018 roku w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2018/C 189/01).

Jeśli jesteś nauczycielem, edukatorem lub rodzicem, który chce kształtować najważniejsze kompetencje u swoich dzieci, a nie wiesz jak to zrobić, to ten kurs jest właśnie dla Ciebie. Jeśli planujesz napisanie innowacji, to po tym kursie zrobisz to bez najmniejszego problemu. Wygodnie, bezpiecznie, bez wychodzenia z domu, w dogodnym terminie, z kubkiem ulubionej kawy lub herbaty krok po kroku przybliżymy zagadnienia dotyczące kształtowania kompetencji kluczowych.

Przez kurs przeprowadzą państwa doświadczeni trenerzy, którzy mają za sobą kilka tysięcy przeprowadzonych warsztatów: Anna Świć i Rafał Mitkowski.
Uczestnicy kursu będą mieli dostęp do zamkniętej grupy Facebook „Uczestnicy kursów online Ani i Rafała”, stworzonej tylko dla nich, w której będą pozostawać w stałym kontakcie z prowadzącymi kurs.

Program kursu:

    Moduł 1
  1. Kompetencje kluczowe - wprowadzenie
  2. Kompetencje kluczowe - zestaw narzędzi
  3. Kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji - wprowadzenie
  4. Rozumienie i tworzenie informacji - krążki kompetencji
  5. Słuchanie ze zrozumieniem - aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
  6. Słuchanie ze zrozumieniem - aktywność z wykorzystaniem robota edukacyjnego Genibot
  7. Portret Ani - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  8. Budujemy dom - układanie obrazka na podstawie wzoru, podanych koordynatów, zabawy z symetrią
  9. Znajdź właściwy dom - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  10. Znajdź właściwy dom - kodowanie robotów edukacyjnych Genibot
  11. Obrazek w instrukcji słownej ukryty
  12. Nasze emocje
  13. Moduł 2
  14. Kompetencje w zakresie wielojęzyczności - wprowadzenie
  15. Wielojęzyczność - krążki kompetencji
  16. Świat i jego mieszkańcy - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  17. Utrwalamy kolory - aktywność z wykorzystaniem kolorowej części maty
  18. Utrwalamy kolory - aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
  19. Poznajemy potrawy - gra dydaktyczna
  20. Poznajemy potrawy - aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
  21. Poznajemy potrawy - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  22. Poznajemy flagi - gra dydaktyczna
  23. Poznajemy flagi - aktywność z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
  24. Europa - tworzymy kod przy pomocy symboli graficznych
  25. Moduł 3
  26. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii - wprowadzenie
  27. Kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii - krążki kompetencji
  28. Matematyka w życiu - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  29. Świat figur geometrycznych - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  30. Magiczne drzewa - programowanie robotów edukacyjnych
  31. O jakiej liczbie myślę? - zagadki logiczne
  32. Dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem robotów edukacyjnych
  33. Dni tygodnia - gra dydaktyczna na macie do kodowania
  34. Pory roku i miesiące - gra dydaktyczna na macie do kodowania
  35. Pory roku - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  36. Zegary, planujemy dzień - aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
  37. Zegary, planujemy dzień - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  38. Dbamy o środowisko - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  39. Dyktanda graficzne w dużym formacie
  40. Moduł 4
  41. Kompetencje cyfrowe - wprowadzenie
  42. Kompetencje cyfrowe - krążki kompetencji
  43. Rozszerzona rzeczywistość - propozycje wykorzystania na zajęciach w przedszkolach i szkołach podstawowych
  44. Canva - propozycje wykorzystania na zajęciach w przedszkolach i szkołach podstawowych
  45. Pic Collage - funkcjonalności aplikacji
  46. Pic Collage - propozycje wykorzystania na zajęciach w przedszkolach i szkołach podstawowych
  47. Aplikacje do montażu filmów, aplikacje do nagrywania ekranu
  48. Moduł 5
  49. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się - wprowadzenie
  50. Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się - krążki kompetencji
  51. Poszukuję informacji, myślę krytycznie
  52. „Dzień dobry…” - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
  53. Szlachetne zdrowie... Aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
  54. To służy zdrowiu - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
  55. To służy zdrowiu - tworzymy kod z warunkami
  56. To służy zdrowiu - kodujemy roboty edukacyjne
  57. Moduł 6
  58. Kompetencje obywatelskie - wprowadzenie
  59. Kompetencje obywatelskie - krążki kompetencji
  60. Północ, południe, wschód, zachód... Sterujemy obiektami
  61. Najpiękniejsze polskie miasta
  62. Święta i uroczystości - aktywność z wykorzystaniem maty do kodowania
  63. Moje urodziny - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
  64. Sto lat - programujemy roboty edukacyjne
  65. Nasza Polska - gra dydaktyczna na macie do kodowania
  66. Moduł 7
  67. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości - wprowadzenie
  68. Kompetencje w zakresie przedsiębiorczości - krążki kompetencji
  69. Lista zakupów - jak rozmawiać z najmłodszymi o pieniądzach
  70. Moja własna waluta - w kręgu monet i banknotów
  71. Zawody - rozszerzona rzeczywistość
  72. Zawody - gra dydaktyczna
  73. Zawody - gra z wykorzystaniem robotów edukacyjnych Ozobot
  74. Zawody - programowanie robotów edukacyjnych
  75. Moduł 8
  76. Miasto moich marzeń - praca projektowa
  77. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej - wprowadzenie
  78. Kompetencje w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej - krążki kompetencji
  79. Sztuka - tworzymy kategorie
  80. Biała kraina... - wprowadzenie barw podstawowych i pochodnych z wykorzystaniem maty do kodowania
  81. Tworzymy kod - barwy podstawowe i barwy pochodne
  82. Poznajemy barwy podstawowe i barwy pochodne - kodowanie robotów edukacyjnych Ozobot
  83. Instrumenty - kodujemy roboty edukacyjne Ozobot
  84. Kolorowe krążki i dzwonki diatoniczne
  85. Muzyka i roboty edukacyjne
  86. Zakodowany układ choreograficzny