Uczymy Dzieci Programować - XII edycja
Są sytuacje, w których ktoś potrzebuje pomocy. Jeśli mamy taką możliwość, to zawsze warto pomóc. A dlaczego warto pomagać? Nad odpowiedzią na to pytanie zastanowią się uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych na podstawie zaproponowanego scenariusza.
Są sytuacje, w których ktoś potrzebuje pomocy. Jeśli mamy taką możliwość, to zawsze warto pomóc. A dlaczego warto pomagać? Nad odpowiedzią na to pytanie zastanowią się dzieci podczas zajęć przeprowadzonych na podstawie zaproponowanego scenariusza.
Są sytuacje, w których ktoś potrzebuje pomocy. Jeśli mamy taką możliwość, to zawsze warto pomóc. A dlaczego warto pomagać? Nad odpowiedzią na to pytanie zastanowią się uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych na podstawie zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym roboty…jeśli wcześniej zostaną prawidłowo zakodowane.
Są sytuacje, w których ktoś potrzebuje pomocy. Jeśli mamy taką możliwość, to zawsze warto pomóc. A dlaczego warto pomagać? Nad odpowiedzią na to pytanie zastanowią się dzieci podczas zajęć przeprowadzonych na podstawie zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym roboty…jeśli wcześniej zostaną prawidłowo zakodowane.
Jesień, to nie tylko kolorowe liście, dojrzałe warzywa i leśne skarby. To też niższe temperatury, czasem deszcz i wiatr. Musimy zadbać o swoje zdrowie. Jak możemy to zrobić? Między innymi wybierając odpowiednią garderobę. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza temat dbania o zdrowie jesienią połączymy z aktywnościami rozwijającymi logiczne myślenie i umiejętność współpracy.
Jesień, to nie tylko kolorowe liście, dojrzałe warzywa i leśne skarby. To też niższe temperatury, czasem deszcz i wiatr. Musimy zadbać o swoje zdrowie. Jak możemy to zrobić? Między innymi wybierając odpowiednią garderobę. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza temat dbania o zdrowie jesienią połączymy z aktywnościami rozwijającymi logiczne myślenie i umiejętność współpracy
Jesień, to nie tylko kolorowe liście, dojrzałe warzywa i leśne skarby. To też niższe temperatury, czasem deszcz i wiatr. Musimy zadbać o swoje zdrowie. Jak możemy to zrobić? Między innymi wybierając odpowiednią garderobę. Podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza w wyborze jesiennych ubrań pomocne będą roboty edukacyjne.
Jesień, to nie tylko kolorowe liście, dojrzałe warzywa i leśne skarby. To też niższe temperatury, czasem deszcz i wiatr. Musimy zadbać o swoje zdrowie. Jak możemy to zrobić? Między innymi wybierając odpowiednią garderobę. Podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza w wyborze jesiennych ubrań pomocne będą roboty edukacyjne.
Soczyste, dojrzałe jesienne warzywa i owoce…jak zachować ich smak i zapach na długie zimowe dni, kiedy dostęp do nich będzie ograniczony? Odpowiedzi na to pytanie poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Soczyste, dojrzałe jesienne warzywa i owoce…jak zachować ich smak i zapach na długie zimowe dni, kiedy dostęp do nich będzie ograniczony? Odpowiedzi na to pytanie poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Soczyste, dojrzałe jesienne warzywa i owoce…jak zachować ich smak i zapach na długie zimowe dni, kiedy dostęp do nich będzie ograniczony? Odpowiedzi na to pytanie poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomocnikami uczniów będą roboty edukacyjne…jeśli wcześniej zostaną prawidłowo zakodowane.
Soczyste, dojrzałe jesienne warzywa i owoce…jak zachować ich smak i zapach na długie zimowe dni, kiedy dostęp do nich będzie ograniczony? Odpowiedzi na to pytanie poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomocnikami dzieci będą roboty edukacyjne…jeśli wcześniej zostaną prawidłowo zakodowane.
Co niesie pani Jesień w swoim koszyku? Jakie dary zostawia w parku, a jakie w lesie? Do czego możemy te dary wykorzystać? Czy wszystkie z jesiennych darów są dla nas bezpieczne? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Co niesie pani Jesień w swoim koszyku? Jakie dary zostawia w parku, a jakie w lesie? Do czego możemy te dary wykorzystać? Czy wszystkie z jesiennych darów są dla nas bezpieczne? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Co niesie pani Jesień w swoim koszyku? Czy wszystkie jesienne dary zostawione w lesie są dla nas dobre? O tym przekonamy się na zajęciach przeprowadzonych na podstawie zaproponowanego scenariusza. Pomocnikami dzieci będą roboty edukacyjne…jeśli wcześniej zostaną prawidłowo zakodowane.
Co niesie pani Jesień w swoim koszyku? Czy wszystkie jesienne dary zostawione w lesie są dla nas dobre? O tym przekonamy się na zajęciach przeprowadzonych na podstawie zaproponowanego scenariusza. Pomocnikami dzieci będą roboty edukacyjne…jeśli wcześniej zostaną prawidłowo zakodowane.
Edukacja przedszkolna
Wakacje, to czas wyjazdów, odpoczynku i beztroskich zabaw. To czas odwiedzania nowych miejsc i znajdowania się w nowych sytuacjach. Ważne żeby w wakacyjnym okresie zadbać o bezpieczeństwo. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o wakacjach i o tym, jak spędzić je bezpiecznie. Wykonają też kilka aktywności nakierowanych na rozwój kompetencji przydatnych w nauce programowania.
Wakacje, to czas wyjazdów, odpoczynku i beztroskich zabaw. To czas odwiedzania nowych miejsc i znajdowania się w nowych sytuacjach. Ważne żeby w wakacyjnym okresie zadbać o bezpieczeństwo. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o wakacjach i o tym, jak spędzić je bezpiecznie. Pomogą im w tym roboty edukacyjne…jeśli wcześniej zostaną odpowiednio zaprogramowane.
Lato…pora roku, na którą czekają dzieci…słoneczna, pełna zabaw i beztroski. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci wykonają kilka aktywności tematycznie związanych z latem nakierowanych na rozwój logicznego myślenia i przygotowujących do późniejszej nauki programowania.
Lato…pora roku, na którą czekają dzieci…słoneczna, pełna zabaw i beztroski. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza na nadejście lata razem z dziećmi czekać będą roboty edukacyjne… jeśli wcześniej zostaną przez najmłodszych właściwie zakodowane.
Kolorowa, piękna i pachnąca…taka właśnie jest wiosenna łąka. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza połączymy łąkę z kodowaniem. Dzieci wykonają kilka aktywności nakierowanych na rozwój logicznego myślenia i przygotowujących do nauki programowania.
Kolorowa, piękna i pachnąca…taka jest wiosenna łąka. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza roboty edukacyjne zamienią się w pszczoły zwiedzające łąkę pełną kwiatów. Będzie to możliwe tylko wtedy, kiedy dzieci je wcześniej prawidłowo zakodują.
Egzotyczne zwierzęta często znajdują się w kręgu zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym. Olbrzymie słonie, zwinne małpki czy żyrafy wyciągające wysoko szyję są dla dzieci dużą atrakcją. Chciałyby się o nich jak najwięcej dowiedzieć. W naszym rejonie wymienione zwierzęta możemy zobaczyć tylko w zoo. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza połączymy wycieczkę do zoo z kodowaniem.
Egzotyczne zwierzęta często znajdują się w kręgu zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym. Olbrzymie słonie, zwinne małpki czy żyrafy wyciągające wysoko szyję są dla dzieci dużą atrakcją. Chciałyby się o nich jak najwięcej dowiedzieć. W naszym rejonie wymienione zwierzęta możemy zobaczyć tylko w zoo. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza połączymy kodowanie z wycieczką do zoo. Pomogą nam w roboty edukacyjne.
Mama…bohaterka dla swoich dzieci. W czarodziejski sposób maluje uśmiech na małych buziach i stawia czoła codziennym mniejszym i większym wyzwaniom. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o cechach, które szczególnie cenią w swoich mamach. Zastanowią się też, co może ich mamie sprawić radość, przyjemność.
Mama…bohaterka dla swoich dzieci. W czarodziejski sposób maluje uśmiech na małych buziach i stawia czoła codziennym mniejszym i większym wyzwaniom. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o cechach, które szczególnie cenią w swoich mamach. Zastanowią się też, co może ich mamie sprawić radość, przyjemność. Podczas zajęć przedszkolakom towarzyszyć będą mali pomocnicy, czyli roboty edukacyjnie…ale tylko wtedy, kiedy zostaną przez dzieci prawidłowo zakodowane.
Ile jest muzyki w kodowaniu, a ile jest kodowania w muzyce? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Ile jest muzyki w kodowaniu, a ile jest kodowania w muzyce? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym roboty edukacyjne…jeśli wcześniej zostaną przez nich prawidłowo zakodowane.
Jaka jest Polska? Które miasto jest jej stolicą? Z ilu województw się składa? Jakie są nasze barwy narodowe? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają przedszkolaki na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Jaka jest Polska? Które miasto jest jej stolicą? Z ilu województw się składa? Jakie są nasze barwy narodowe? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają przedszkolaki na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym roboty edukacyjne…jeśli wcześniej zostaną prawidłowo przez dzieci zakodowane.
Jak wygląda odcisk łapy niedźwiedzia, a jak odcisk łapy lisa? Które zwierzęta spotkamy w lesie, a które w gospodarstwie? Jak wyglądają mieszkania zwierząt? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza przeniesiemy się do lasu w poszukiwaniu tropów leśnych zwierząt. Pomogą nam w tym roboty edukacyjne, ale tylko w sytuacji jeśli wcześniej zostaną prawidłowo zakodowane.
Tworzenie szeregów, to ważna umiejętność. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza będą miały dzieci ku temu sposobność. Poza szeregami stworzą też kod offline, a także ustawią się na zasadzie uproszczonego sortowania bąbelkowego.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza roboty rozpoczną swoją podróż przy ilustracji przedstawiającej jajko. Zakończą ją przy obrazku, na którym znajduje się kura i kogut. Przemieszczając się po planszy przejadą obok różnych grafik. Jeśli zostaną prawidłowo przez dzieci zakodowane ukażą co dzieje się z jajkiem zanim wykluje się z niego pisklę.
Zwierzęta to temat bardzo lubiany przez dzieci. Na zajęciach przeprowadzonych na podstawie zaproponowanego scenariusza przedszkolaki wykonają kilka aktywności, które połączą omawiany temat z kodowaniem.
Jak wygląda wiejskie gospodarstwo? Jakie zwierzęta można w nim spotkać? Sprawdzą to roboty edukacyjne…uda im się to zrobić tylko wtedy, kiedy zostaną przez dzieci prawidłowo zakodowane.
Pisanki, kraszanki, jajka malowane…wszystkie piękne, choć robione różnymi technikami. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci wykonają kilka aktywności, w których pojawią się jednocześnie pisanki i kodowanie.
Pisanki, kraszanki, jajka malowane…wszystkie piękne, choć robione różnymi technikami. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza do pisanki upodobni się trasa dla robotów Ozobot. Jak zostanie przyozdobiona i w jaki sposób będzie się po niej poruszał robot zależy w pełni od dzieci.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie wykonać zakładkę w kształcie serca.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie stworzyć własny teatrzyk ZOO.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie wykonać serce.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie wykonać kolorowe maski.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie wykonać drzewa i stworzyć las.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie przygotować kolorową kostkę.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie przygotować kółko i krzyżyk.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie wykonać za pomocą długopisu grzyby.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie wykonać figury geometryczne.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie wykonać breloczek.
Szablon do długopisów 3D dla dzieci w wieku przedszkolnym, dzięki któremu każde dziecko będzie mogło samodzielnie wykonać breloczek.
Jak wygląda kropla wody? Jaka jest jej rola w przyrodzie? W jaki sposób możemy oszczędzać wodę? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych na podstawie zaproponowanego scenariusza. Omawiając temat wody poćwiczą też logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów i pracę zespołową.
Jak wygląda kropla wody? Jaka jest jej rola w przyrodzie? W jaki sposób możemy oszczędzać wodę? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych na podstawie zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym roboty edukacyjne, które wcześniej najmłodsi będą musieli prawidłowo zakodować.
Czym charakteryzuje się województwo kujawsko-pomorskie. Które miasto jest jego stolicą? Czy stolicą jest tylko jedno miasto, czy jest ich więcej? Jak wygląda herb województwa kujawsko-pomorskiego? Odpowiedzi na zadane wyżej pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Wykonując kolejne aktywności nie tylko zdobędą informacje na temat województwa kujawsko-pomorskiego, dodatkowo poćwiczą logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych wyzwań i umiejętność współpracy z innymi osobami.
Jak wygląda wiosna? Po czym możemy poznać, że zima odchodzi, a jej miejsce zajmuje kolejna pora roku? Odpowiedzi na te pytania poszukają najmłodsi podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Szukając wiosny wykonają zadania rozwijające logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów i umiejętność pracy w zespołach.
Jak wygląda wiosna? Po czym możemy poznać, że zima odchodzi, a jej miejsce zajmuje kolejna pora roku? Odpowiedzi na te pytania poszukają najmłodsi podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym roboty edukacyjne…jeśli wcześniej zostaną odpowiednio zakodowane.
Marzec, to miesiąc, w którym nie tylko czekamy na nadejście wiosny, cieplejsze powietrze i pierwsze kwiaty. To również miesiąc, w którym swoje święto obchodzą kobiety. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o niezwykłych kobietach… tych znanych większości i tych, które są im najbliższe
Marzec, to miesiąc, w którym nie tylko czekamy na nadejście wiosny, cieplejsze powietrze i pierwsze kwiaty. To również miesiąc, w którym swoje święto obchodzą kobiety. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o niezwykłych kobietach…tych znanych większości i tych, które są im najbliższe.
Poniższe karty pracy nie zawierają wprost szablonów, ale bardzo dokładne pokazanie, krok po kroku, jak stworzyć unikalny obraz 3D. Bazujemy na reprodukcji pracy “Syn Człowieczy” jednego z najbardziej znanych surrealistów René Magritte. Na kartach pracy: karta 01 i karta 02 znajdziecie postać człowieka z jabłkiem, którą krok po kroku będziemy tworzyć za pomocą długopisu 3D, na drugiej karcie jest samo tło obrazu. Zamysł naszego projektu jest taki że postać odtwarzamy w trójwymiarze, a następnie kładziemy na tle. Całość idealnie nadaje się do umieszczenia w ramce przestrzenej - pokazujemy to na ostatniej stronie.
W marcu jak w garncu...co to właściwie znaczy? Jaki związek ma garnek z jednym z miesięcy? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Podczas realizacji zajęć tematyka marcowej pogody połączona zostanie z zadaniami nakierowanymi na rozwój logicznego myślenia i przygotowanie do późniejszej nauki programowania.
W marcu jak w garncu...co to właściwie znaczy? Odpowiedzi na to pytanie poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym roboty edukacyjne... jeśli wcześniej zostaną odpowiednio zakodowane.
Jak wyglądały dinozaury, jakich były rozmiarów, czym się żywiły...to pytania, na które dzieci często szukają odpowiedzi. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza przedszkolaki przeniosą się do świata dinozaurów wykonując z nimi różnego rodzaju zadania.
Jak wyglądały dinozaury, jakich były rozmiarów, czym się żywiły...to pytania, na które dzieci często szukają odpowiedzi. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza przedszkolaki razem z robotami przeniosą się do świata dinozaurów.
Teatr, to magiczne miejsce, które pozwala nam się przenieść do świata marzeń, relaksu i wyobraźni. Bezpośredni kontakt widza z aktorem sprawia, że wizyta w teatrze jest czymś niezwykłym, zupełnie innym niż obejrzenie jakiegoś filmu w telewizji lub w kinie. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci przeniosą się do zaaranżowanego w przedszkolu teatru, odnajdą przypisane im miejsca, a także obejrzą spektakl przygotowany przez koleżanki i kolegów. Zanim to zrobią, pobawią się symetrią, jednocześnie tworząc obrazek, który będzie stanowił świetną formę wprowadzenia tematu zajęć.
Teatr, to magiczne miejsce, które pozwala nam przenieść się do świata marzeń, relaksu i wyobraźni. Bezpośredni kontakt widza z aktorem sprawia, że wizyta w teatrze jest czymś niezwykłym, zupełnie innym niż obejrzenie jakiegoś filmu w telewizji lub w kinie. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zwiedzą teatr wraz z małymi pomocnikami - robotami dydaktycznymi.
Czym charakteryzuje się województwo śląskie. Które miasto jest jego stolicą? Jak wygląda herb województwa śląskiego? Odpowiedzi na zadane wyżej pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Wykonując kolejne aktywności zdobędą informacje na temat województwa śląskiego, jednocześnie ćwicząc logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych wyzwań i umiejętność współpracy z innymi osobami.
Jaka jest nasza Polska? Na pewno piękna i różnorodna, zarówno kulturowo, kulinarnie, jak i pod względem turystycznym. „STEAMowa podróż po województwach”, to projekt, który pozwoli przybliżyć dzieciom piękno naszej ojczyzny, jednocześnie rozwijając logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych wyzwań oraz umiejętność pracy zespołowej. W projekcie wykorzystane zostaną różne narzędzia, takie jak mata do kodowania, roboty edukacyjne, długopisy 3D, co pozwoli w stopniowy, odpowiedzialny sposób wprowadzić dzieci w świat nowych technologii i podstaw programowania.
Kolorowe maski i kostiumy, piękne dekoracje, muzyka, radość i zabawa…jednym słowem karnawał. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci wykonają różne aktywności rozwijające logiczne myślenie, tematycznie związane z karnawałem.
Kolorowe maski i kostiumy, piękne dekoracje, muzyka, radość i zabawa…jednym słowem karnawał. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci wykonają, z pomocą robotów edukacyjnych różne aktywności rozwijające logiczne myślenie, tematycznie związane z karnawałem.
Lód, śnieg, mróz...na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza najmłodsi przeniosą się do zimowej krainy. Dowiedzą się czym jest igloo, jak można go zbudować, jaką pełni funkcję. Igloo będzie też motywem przewodnim zakodowanych aktywności, które pojawią się na zajęciach.
Lód, śnieg, mróz…na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza najmłodsi przeniosą się do zimowej krainy. Dowiedzą się czym jest igloo, jak można go zbudować, jaką pełni funkcję. Igloo będzie też niezwykłą trasą dla robotów Ozobot.
Polska to piękny kraj rozciągający się od gór, aż do morza. Nie brakuje w nim miejsc wartych odwiedzenia, zabytków wartych zobaczenia. Bogaty w historię i tradycję. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, robot Indi będzie przemierzał Polskę, odwiedzając kolejno Zakopane, Kraków, Wrocław, Warszawę, Toruń oraz Gdańsk. To długa podróż, wymaga więc starannego rozłożenia kolorowych płytek. W przeciwnym razie wyprawa naszego robota może nie odbyć się z warunkami przyjętymi w zadaniu.
Jaki jest wiosenny ogród, jaka jest wiosenna łąka? Barwna, pachnąca, świeża, pogodna i zapraszająca dzieci do zabawy na świeżym powietrzu. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, robot Indi wybierze się na łąkę. Będzie musiał poruszać się na tyle ostrożnie, żeby nie naruszyć żadnej pięknej rośliny znajdującej się na łące.
Utrwalanie umiejętność przeliczania oraz zaznajomienie dzieci z zapisem graficznym cyfr, możemy połączyć z zajęciami z kodowania i świetną zabawą. Pomocny będzie w tym robot Indi, który w połączeniu z matą, kubkami i kostką zabierze dzieci do matematycznej kręgielni.
Zajęcia tematycznie związane ze zwierzętami, to bardzo lubiane przez najmłodszych aktywności. Dzieci chętnie rozmawiają o zwierzętach i poszukują informacji/ciekawostek na ich temat. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, pojawi się robot Indi. Jeśli zostanie odpowiednio zakodowany, to uda mu się zwiedzić Zoo.
Utrwalenie wiadomości, mini turniej, konkurs i robot edukacyjny? Tak, to może iść w parze, a nawet świetnie się uzupełniać. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza robot Indi posłuży dzieciom do wskazywania odpowiedniej odpowiedzi. Układając odpowiednią płytkę na trasie przejazdu robota, pokierują go prosto, w lewo lub w prawo, tym samym wskazując przypisaną do kierunku odpowiedź.
Jeden niebieski kubek, drugi niebieski kubek, trzeci niebieskie kubek – wszystkie wcielą się w rolę chorągiewek, które będzie musiał objechać slalomem narciarz, czyli robot Indi. Wykona zadanie prawidłowo i nie uszkodzi żadnej chorągiewki tylko wtedy, kiedy dzieci rozłożą w odpowiednich miejscach barwne płytki. Zanim to zrobią porozmawiają o różnych zimowych dyscyplinach sportowych.
W gospodarstwie, na podwórku możemy spotkać różne zwierzęta, duże i małe, wymagające opieki i takie, które radzą sobie praktycznie samodzielnie. Podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o tym, co jedzą wybrane zwierzęta. Przy pomocy kolorowych kartoników lub klocków zbudują, na podstawie wzoru, wielką farmę na macie do kodowania. Uzupełnią ją grafikami przedstawiającymi karmione przez dzieci zwierzęta, a następnie tak zakodują robota Indi, żeby bezpiecznie przemieścił się po całej farmie.
Jesień wita nas bogactwem kolorów, smaków i faktur. Dary jesieni możemy wykorzystywać na różne sposoby: kulinarnie, jako elementy dekoracyjne, jako naturalne liczmany. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza połączymy je z kodowaniem i robotyką. Pomogą wyznaczyć trasę, którą będzie się poruszać robot Indi.
Jak wygląda kwadrat? Ile ma boków? Czy wszystkie jego boki są równe? Czy w sali znajdują się przedmioty o „kwadratowym” kształcie? Czy robot potrafi pojechać tak, żeby jego trasa przypominała kwadrat? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomoże nam w tym robot Indi, który będzie pilnował, żeby ułożonemu z klocków kwadratowi nic się nie stało.
Jak poruszają się roboty? W jaki sposób sprawić, że robot zachowuje się tak, jak tego oczekujemy? Jakim językiem posługują się roboty i czy jest to język zrozumiały również dla najmłodszych? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Będzie to pierwszy kontakt przedszkolaków z robotem Indi. Podczas zabawy poznają go, oswoją się z komendami, a także wspólnie przygotują zasady obowiązujące podczas zabaw z robotami.
Płatki śniegu…delikatne, subtelne, łatwo zamieniające się w kropelki wody…a przy tym dające dzieciom tyle radości. Najmłodsi mogą wykorzystać je do zabaw śnieżkami, lepienia bałwana lub śnieżnej fortecy, przydadzą się też podczas uprawiania sportów zimowych. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci, na podstawie kodu zerojedynkowego ułożą obrazki przedstawiające kropelkę wody i płatek śniegu.
Płatki śniegu…delikatne, subtelne, łatwo zamieniające się w kropelki wody…a przy tym dające dzieciom tyle radości. Najmłodsi mogą wykorzystać je do zabaw śnieżkami, lepienia bałwana lub śnieżnej fortecy, przydadzą się też podczas uprawiania sportów zimowych. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zakodują trasę dla robotów Ozobot. Nie będzie to jednak zwykła trasa, a taka, która wyglądem przypominać będzie płatek śniegu.
Styczeń to miesiąc, w którym wnukowie świętują dzień swoich babć i dziadków. Zajęcia oparte na zaproponowanym scenariuszu tematycznie będą związane właśnie z babcią i dziadkiem, czyli z osobami dla dzieci bardzo ważnymi. Omawiany temat połączony będzie z aktywnościami zawierającymi elementy kodowania, rozwijającymi umiejętność logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów i współpracy
Styczeń to miesiąc, w którym wnukowie świętują dzień swoich babć i dziadków. Zajęcia oparte na zaproponowanym scenariuszu tematycznie będą związane właśnie z babcią i dziadkiem, czyli z osobami dla dzieci bardzo ważnymi. Omawiany temat połączony będzie z kodowaniem robotów Ozobot. Przygotowana trasa dla robotów przyjmie kształt serca. Obok niej znajdzie się miejsce na narysowanie wszystkich dobrych życzeń dla naszych babć i dziadków.
Zima, to czas zabaw na śniegu i uprawiania sportów zimowych. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci najpierw ułożą puzzle, które będą punktem wyjścia do rozmów o tym, co możemy robić zimą na dworze. Następnie, podczas układania obrazkowego sudoku omówią zimowe dyscypliny sportowe. Zajęcia zakończą stworzeniem kodu offline.
Zima, to czas zabaw na śniegu i uprawiania sportów zimowych. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zabiorą na lodowisko robota Ozobot. Uzupełniając trasę kodami skupią się na dwóch z nich: „rotacji” i „tornadzie”. Przetestują jak zachowa się robot na jednym, a jak na drugim kodzie.
Koniec starego roku, początek nowego, to czas podsumowań i planów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci narysują swoje plany i marzenia na 2023 rok. Zanim to zrobią ułożą 2023 na macie do kodowania, stworzą też kod, który zaprowadzi ich prosto w nowy rok.
Końcówka jednego roku i początek drugiego, to czas podsumowań i planów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci swoje plany na najbliższy rok przedstawią w formie rysunków. Pomoże im w tym robot Ozobot, który będzie się poruszał pomiędzy stworzonymi grafikami.
Choinka, prezent, śnieżynka…z czym mogą się kojarzyć, jaki temat mogą zapowiadać? Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci najpierw ułożą według wzoru na macie do kodowania kwadraty, a następnie dołożą symetryczną część. Powstałe obrazki będą punktem wyjścia do rozmowy na temat zbliżających się świąt.
Jednobarwne lub kolorowe, ze wzorami lub bez, duże lub małe, okrągłe lub podłużne…bombki, to one pięknie zdobią choinkę. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza bombki zamienią się w trasy dla robotów Ozobot.
Jak wygląda zima? Po czym poznać, że jest coraz bliżej? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomogą im w tym przygotowane zadania: puzzle, szukanie par, a także tworzenie kodu offline.
Coraz bliżej zima, a to znaczy, że najwyższa pora przygotować zimową garderobę. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza robot Ozobot będzie poruszał się po niezwykłej trasie przypominającej zimowy komplet obowiązkowy, czyli czapkę i szalik.
Grudzień, to czas oczekiwania…na święta, na koniec roku, na opady białego puszystego śniegu…i na wizytę świętego Mikołaja. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci stworzą historyjkę obrazkową przedstawiającą przygody Mikołaja. Dodatkowo ułożą obrazkowe sudoku. Wykonają też inne zadania nakierowane na rozwój logicznego myślenia.
Grudzień, to czas oczekiwania…na święta, na koniec roku, na opady białego puszystego śniegu…i na wizytę świętego Mikołaja. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci wybiorą jedną z kart - tras dla robotów Ozobot, które swoim kształtem będą nawiązywały do wizyty oczekiwanego gościa.
Kiedy powinniśmy myć ręce? W jaki sposób robić to prawidłowo? W jaki sposób szczotkować zęby? Odpowiedzi na powyższe pytania poszukają uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Dbając o czystość nie wolno zapominać o prawidłowej higienie jamy ustnej. Już od najmłodszych lat dzieci powinny dbać o zdrowie swoich zębów, pamiętając o ich prawidłowym myciu i racjonalnej diecie. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zakodują trasy dla robotów Ozobot. Kształt tras będzie nawiązywał do dbania o zęby, jedna przypominać będzie szczoteczkę do zębów, a druga kubek.
Zima, to szczególny czas, poszczególne gatunki zwierząt radzą sobie z nim w różny sposób. Część z nich gromadzi zapasy pożywienia na zimę, część zapada w sen zimowy. Są też zwierzęta, które potrzebują pomocy człowieka. Jednym ze zwierząt, które zapadają w sen zimowy jest niedźwiedź…i to właśnie on będzie bohaterem obrazkowego sudoku, które ułożą dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Zima, to szczególny czas, poszczególne gatunki zwierząt radzą sobie z nim w różny sposób. Część z nich gromadzi zapasy pożywienia na zimę, część zapada w sen zimowy. Są też zwierzęta, które potrzebują pomocy człowieka. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie uzupełnią kodami trasę dla robotów Ozobot. Trasa będzie miała kształt nawiązujący do mieszkania, w którym żyją niedźwiedzie, czyli do gawry.
Jesień kojarzy się z różnymi kolorami, nie tylko z barwą liści, barwą dojrzałych owoców i warzyw, ale też z pochmurną pogodą i różnymi odcieniami szarości. Podczas pogody, która nie sprzyja spacerom i zabawom na dworze też można się bawić. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci pobawią się różnymi odcieniami szarości. Wykorzystają je do zabaw ruchowych, zagadek logicznych, a także do uproszczonego sortowania bąbelkowego.
Jesień kojarzy się z różnymi kolorami, nie tylko z barwą liści, barwą dojrzałych owoców i warzyw, ale też z pochmurną pogodą i różnymi odcieniami szarości. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci narysują swoją ulubioną zabawę, idealną na pochmurne dni. Umieszczą ją w chmurce, która będzie pełniła rolę trasy dla robotów Ozobot.
Polska nasza Ojczyzna, nasz dom, nasze miejsce na ziemi. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o tym, co dla nich znaczy być Polką/Polakiem. Dodatkowo na bazie tekstu piosenki i kolorowych obrazków zorganizują „podróż po Polsce”, a kolorowe kubki wykorzystają do ułożenia flagi Polski oraz wieży utrwalającej znajomość polskich miast.
Polska nasza Ojczyzna, nasz dom, nasze miejsce na ziemi. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o tym, co dla nich znaczy być Polką/Polakiem. Dodatkowo uzupełnią trasę dla robotów Ozobot w taki sposób, żeby roboty przejechały zgodnie z kolejnością miast wymienionych w piosence „Jesteśmy Polką i Polakiem”.
Jesień, niezwykła pora roku, czasem pełna barw, smaków i zapachów, czasem szara, deszczowa i melancholijna. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza popatrzymy na jesień jako na porę roku dającą dużo okazji do świetnej, radosnej zabawy.
Jesień, niezwykła pora roku, czasem pełna barw, smaków i zapachów, czasem szara, deszczowa i melancholijna. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie będą pracować na trasie w kształcie słońca, zamieniając ją w jesienny bank pomysłów na wesołe zabawy.
Zdrowie jest bardzo ważne, wiedzą o tym również dzieci. Ale co trzeba zrobić, żeby zachować dobry stan naszego organizmu przez długie lata? Co wpływa pozytywnie na jego funkcjonowanie? Odpowiedzi na te pytania poszukają najmłodsi na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Zdrowie jest bardzo ważne, wiedzą o tym również dzieci. Ale co trzeba zrobić, żeby zachować dobry stan naszego organizmu przez długie lata? Co wpływa pozytywnie na jego funkcjonowanie? Odpowiedzi na te pytania poszukają najmłodsi na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Jesienią w lesie nie brakuje grzybów. Wszystkie wyglądają pięknie, ale nie wszystkie należy zbierać. Część z nich jest niejadalnych, a część nawet bardzo silnie trujących. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci stworzą program, który zaprowadzi do koszyka tylko jadalne grzyby
Jesienią w lesie nie brakuje grzybów. Wszystkie wyglądają pięknie, ale nie wszystkie należy zbierać. Część z nich jest niejadalnych, a część nawet bardzo silnie trujących. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci uzupełnią trasę kodami w taki sposób, żeby robot wskazał, które z mijanych grzybów są jadalne, a które trujące.
Kasztany, żołędzie, kolorowe liście – jesienią możemy uzbierać ich bardzo dużo, a następnie wykorzystać w roli pomocy dydaktycznych. Rytmy, ciągi, sudoku i wiele innych aktywności świetnie połączą się z jesiennym naturalnym materiałem.
Trasy dla robotów Ozobot mogą być bardzo różne…tym razem przyjmą kształt koszyka, w którym umieszczone zostały jesienne dary: kasztany, żołędzie, liście. Zadanie dzieci będzie polegało na wstawieniu kodów w taki sposób, żeby robot w dwóch miejscach się zatrzymał, a w czterech zatańczył na wietrze.
Wymienić wszystkie barwy jesieni wcale nie jest łatwo – żółta, pomarańczowa i czerwona od jesiennych liści, brązowa, fioletowa i zielona od jesiennych warzyw i owoców, a od jesiennych kropli deszczu i kałuż niebieska, szara oraz granatowa. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza skupimy się na barwach liści, a także samych liściach, które posłużą nam do ułożenia kolorowego drzewa, ułożenia rytmicznego wzoru, zabawy typu „memory” i kilku innych aktywności nakierowanych na rozwój umiejętności ważnych podczas nauki kodowania.
Wymienić wszystkie barwy jesieni wcale nie jest łatwo – żółta, pomarańczowa i czerwona od jesiennych liści, brązowa, fioletowa i zielona od jesiennych warzyw i owoców, a od jesiennych kropli deszczu i kałuż niebieska, szara oraz granatowa. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza skupimy się na barwach liści i barwach, które pozwolą robotowi Ozobot zawrócić na końcu tras.
Czerwone światło stój, zielone światło idź… bezpieczeństwo na drodze, to bardzo ważny temat. Warto poruszać go z dziećmi już w najmłodszych grupach przedszkolnych. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zamienią się w samochody, które będą poruszały się po drodze. Dodatkowo, na podstawie słownej instrukcji, ułożą na macie do kodowania przejście dla pieszych. Zajęcia zakończą się ułożeniem sudoku.
Czerwone światło stój, zielone światło idź… bezpieczeństwo na drodze, to bardzo ważny temat. Warto poruszać go z dziećmi już w najmłodszych grupach przedszkolnych. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci uzupełnią trasę dla robotów kodami, w taki sposób, żeby robot zatrzymał się na czerwonym świetle i przyspieszył na zielonym.
Wakacje już minęły, ale wakacyjne wspomnienia nadal są wyraźne. Rozmowa o nich pozwoli wrócić myślami do przeżytych letnich przygód i odwiedzanych miejsc. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci ułożą z kolorowych kartoników aparat fotogeniczny, a następnie poszukają miejsc, które zostały nim uwiecznione.
Wakacje już minęły, ale wakacyjne wspomnienia nadal są wyraźne. Rozmowa o nich pozwoli wrócić myślami do przeżytych letnich przygód i odwiedzanych miejsc. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza wykorzystana zostanie trasa w kształcie aparatu fotograficznego. Dzieci uzupełnią ją kodami w taki sposób, żeby robot zatrzymywał się, dając im tym samym czas na opowiedzenie o wakacyjnych wojażach.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci dowiedzą się co to są zakodowane zabawy i jakie aktywności będą wykonywać na zajęciach z kodowania. Stworzą swoje pierwsze kubeczkowe konstrukcje, złożą w całość puzzle, a z kolorowych kartoników ułożą na macie do kodowania swój pierwszy kolorowy obrazek.
Wrzesień to dla wielu przedszkolaków miesiąc, w którym wracają po wakacyjnej przerwie, dla innych dopiero pierwszy kontakt z przedszkolem, nowymi kolegami i koleżankami, panią nauczycielką lub panem nauczycielem. Czas oswajania się z nową sytuacją, pełen obaw, ale też radości i ciekawości. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci, z pomocą robota Ozobot, poznają aktywności, które będą na nich czekać na przedszkolnych zajęciach.
Ścieżka „Matematyka na macie do kodowania w klasach 1-3” - komplet 15 scenariuszy
Ścieżka "Matematyka na macie do kodowania w przedszkolu" - komplet 15 scenariuszy
W programie „Uczymy Dzieci Programować” naukę kodowania traktujemy jako z góry zaplanowany proces, gdzie każde działanie wynika z poprzedniego i jest wstępem do kolejnego. Przygotowane w X edycji programu materiały będą podzielone na dwie grupy: pierwsza grupa to scenariusze i materiały dodatkowe przeznaczone dla nauczycieli/ edukatorów/rodziców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, druga grupa to scenariusze i materiały dodatkowe przeznaczone dla nauczycieli/edukatorów/ rodziców pracujących z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym.
Coraz bliżej wakacje – pora na wakacyjne plany. Wybierając się nad morze, w góry, czy na dłuższe zwiedzanie miasta musimy zabrać ze sobą potrzebne rzeczy. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie pomogą robotowi GeniBot zapakować walizkę na wakacyjny wyjazd. W tym celu muszą go odpowiednio zaprogramować.
Coraz bliżej wakacje – pora na wakacyjne plany. Wybierając się nad morze, w góry, czy na dłuższe zwiedzanie miasta musimy zabrać ze sobą potrzebne rzeczy. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie sprawdzą dokąd na wakacje wybiera się trójka przyjaciół.
Coraz bliżej wakacje – pora na wakacyjne plany. Wybierając się nad morze, w góry, czy na dłuższe zwiedzanie miasta musimy zabrać ze sobą potrzebne rzeczy. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie pomogą robotowi Ozobot spakować wakacyjną walizkę. Zrobią to, uzupełniając przygotowaną trasę kolorowymi kodami.
Coraz bliżej wakacje – pora na wakacyjne plany. Wybierając się nad morze, w góry, czy na dłuższe zwiedzanie miasta musimy zabrać ze sobą potrzebne rzeczy. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie sprawdzą dokąd na wakacje wybiera się trójka przyjaciół.
Pachnące owoce i kwiaty, kolorowe motyle, coraz więcej słońca – to może oznaczać tylko jedno – nadchodzi lato. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie poszukają lata razem z robotem GeniBot.
Pachnące owoce i kwiaty, kolorowe motyle, coraz więcej słońca – to może oznaczać tylko jedno – nadchodzi lato. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci ułożą na macie do kodowania napis „lato”. Ułożą też wzór przypominający okulary słoneczne, w którym szkiełka zastąpią letnimi obrazkami. Te same obrazki będą mogły wykorzystać do zabaw typu „obrazkowe sudoku”, „lubię - nie lubię” lub „memory”.
Pachnące owoce i kwiaty, kolorowe motyle, coraz więcej słońca – to może oznaczać tylko jedno – nadchodzi lato. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie będą pracować z wykorzystaniem trasy dla robotów, która swoim kształtem przypominać będzie słońce. Środek słońca wykorzystają do ozdobienia go letnimi obrazkami, jakimi? To już zależy od pomysłowości dzieci.
Pachnące owoce i kwiaty, kolorowe motyle, coraz więcej słońca – to może oznaczać tylko jedno – nadchodzi lato. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci ułożą na macie do kodowania napis „lato”. Ułożą też wzór przypominający okulary słoneczne, w którym szkiełka zastąpią letnimi obrazkami.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie, wykorzystując kolorowe klocki przemienią roboty GeniBot w barwne motyle. Następnie przetransportują po macie do kodowania kolorowe kubki, w taki sposób, żeby utworzyć z nich kolejnego motyla.
Kolorowe puzzle przedstawiające grupkę dzieci posłużą nam jako punkt wyjścia do rozmowy o tym, że się różnimy, inaczej wyglądamy, różne mamy zainteresowania, różne podobają nam się książki i filmy, różne są nasze ulubione dania. Mimo różnic wszyscy jesteśmy piękni i wartościowi.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie uzupełnią trasę dla robotów Ozobot kolorowymi kodami w taki sposób, żeby przejechały od startu do mety zgodnie z określonymi w zadaniu warunkami.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie odkryją, że mimo różnic można się razem świetnie bawić. Bazując na materiale obrazkowym poszukają również tego, co ich łączy.
Jaka jest majowa łąka? Piękna, pachnąca i kolorowa. U nas dodatkowo stworzona przy pomocy robotów GeniBot.
Jaka jest majowa łąka? Piękna, pachnąca i kolorowa. U nas dodatkowo na różne sposoby zakodowana. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie ułożą na podstawie podanych współrzędnych łąkę pełną kwiatów
Jaka jest majowa łąka? Piękna, pachnąca i kolorowa. U nas dodatkowo zamieniona w trasę dla robotów Ozobot. Zadanie uczniów będzie polegało na takim rozmieszczeniu kodów, żeby robot stale poruszał się po kwietnej łące.
Jaka jest majowa łąka? Piękna, pachnąca i kolorowa…u nas dodatkowo na różne sposoby zakodowana. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie ułożą na podstawie podanych współrzędnych łąkę pełną kwiatów.
W trakcie roku są dni szczególne, takie w które obchodzimy mniejsze lub większe święta i uroczystości. Wśród tych dni są dwa wyjątkowe, szczególnie ważne dla dzieci i ich rodziców, to Dzień Matki i Dzień Ojca. W zaproponowanym scenariuszu zajęć uczniowie zaprogramują robota GeniBot w taki sposób, żeby przejechał obok ilustracji przedstawiających ulubiony sposób spędzania czasu z mamą lub z tatą.
W trakcie roku są dni szczególne, takie w które obchodzimy mniejsze lub większe święta i uroczystości. Wśród tych dni są dwa wyjątkowe, szczególnie ważne dla dzieci i ich rodziców, to Dzień Matki i Dzień Ojca. W zaproponowanym scenariuszu zajęć dzieci połączą kodowanie z tematem rodziny. Na podstawie słownej instrukcji ułożą na macie kwiaty dla rodziców, stworzą też kod prowadzący prosto do serca.
W trakcie roku są dni szczególne, takie w które obchodzimy mniejsze lub większe święta i uroczystości. Wśród tych dni są dwa wyjątkowe, szczególnie ważne dla dzieci i ich rodziców, to Dzień Matki i Dzień Ojca. W zaproponowanym scenariuszu zajęć uczniowie uzupełnią kodami serce - trasę dla robotów Ozobot, pamiętając przy tym, o podanych w zadaniu warunkach.
W trakcie roku są dni szczególne, takie w które obchodzimy mniejsze lub większe święta i uroczystości. Wśród tych dni są dwa wyjątkowe, szczególnie ważne dla dzieci i ich rodziców, to Dzień Matki i Dzień Ojca. W zaproponowanym scenariuszu zajęć dzieci połączą kodowanie z tematem rodziny. Na podstawie słownej instrukcji ułożą na macie kwiaty dla rodziców, stworzą też kod prowadzący prosto do serca.
Jak wygląda wzór łowicki, jakie kolory w nim odnajdziemy? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Barwne elementy wzoru łowickiego będą stanowiły element kompozycji, którą przy pomocy robota, stworzą uczniowie.
Jak wygląda wzór łowicki, jakie kolory w nim odnajdziemy? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Jak wygląda wzór łowicki, jakie kolory w nim odnajdziemy? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Barwne elementy wzoru łowickiego ozdobią mandalę - trasę dla robotów Ozobot.
Jak wygląda wzór łowicki, jakie kolory w nim odnajdziemy? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Barwne elementy wzoru łowickiego uczestnicy zajęć wykorzystają do zabaw około programistycznych.
Polska to piękny i różnorodny kraj. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zaprogramują robota w taki sposób, żeby przesuwając na właściwe miejsca litery, ułożył na macie napis Polska. Dodatkowo, przesuwając odpowiednio kubki stworzył z nich flagę.
Polska to piękny i różnorodny kraj. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci wykonają aktywności, które jednocześnie pomogą im utrwalić wiadomości o naszym kraju, jak i pozytywnie wpłyną na rozwój logicznego myślenia.
Polska to piękny i różnorodny kraj. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zaprogramują robota Ozobot w taki sposób, żeby przejechał obok liter tworzących napis Polska, a następnie jeździł dookoła grafiki przedstawiającej nasz kraj.
Polska to piękny i różnorodny kraj. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci wykonają aktywności, które jednocześnie pomogą im utrwalić wiadomości o naszym kraju, jak i pozytywnie wpłyną na rozwój logicznego myślenia.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza robot GeniBot posieje nasiona marchwi i buraków. Uda mu się to zrobić tylko w sytuacji, kiedy zostanie przez uczniów prawidłowo zaprogramowany.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza narzędzia pojawią się na macie do kodowania w formie dyktand graficznych. Będzie to jedna z aktywności nakierowanych na rozwój kompetencji potrzebnych w późniejszej nauce programowania.
Okres wiosny, to nie tylko pierwsze kwiaty i powroty ptaków z ciepłych krajów to również wiosenne porządki, a skoro wiosenne porządki, to nie może zabraknąć specjalnych narzędzi potrzebnych podczas pracy w ogródku. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza wybrane narzędzie pojawią się w formie trasy dla robota Ozobot.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza narzędzia pojawią się na macie do kodowania w formie dyktand graficznych. Będzie to jedna z aktywności nakierowanych na rozwój kompetencji potrzebnych w późniejszej nauce programowania.
Pisanki, kraszanki, jajka malowane… trudno wyobrazić sobie bez nich Wielkanoc. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o tradycjach wielkanocnych. Dodatkowo zaprogramują robota w taki sposób, żeby z rozsypanych na macie klocków utworzył kontury pisanki.
Pisanki, kraszanki, jajka malowane… trudno wyobrazić sobie bez nich Wielkanoc. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o tradycjach wielkanocnych. Rozmowy przeplatane będą różnymi aktywnościami rozwijającymi logiczne myślenie.
Pisanki, kraszanki, jajka malowane… trudno wyobrazić sobie bez nich Wielkanoc. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o tradycjach wielkanocnych. Dodatkowo uzupełnią trasę dla robotów Ozobot kodami, w taki sposób, żeby przemieścił się zgodnie z ustalonymi warunkami.
Pisanki, kraszanki, jajka malowane… trudno wyobrazić sobie bez nich Wielkanoc. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o tradycjach wielkanocnych. Rozmowy przeplatane będą różnymi aktywnościami rozwijającymi logiczne myślenie.
Wiosna, to czas powrotu ptaków do naszego kraju. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza robot GeniBot wcieli się w jednego z nich, a dokładnie w bociana. Zadanie uczniów będzie polegało na doprowadzeniu go z Afryki do Polski.
Wiosna, to czas powrotu ptaków do naszego kraju. Które ptaki wracają do Polski? Które jej nie opuszczały na zimę? Odpowiedzi na te pytania poszukają uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Wiosna, to czas powrotu ptaków do naszego kraju. Które ptaki wracają do Polski? Odpowiedzi na to pytanie poszukają uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Wiosna, to czas powrotu ptaków do naszego kraju. Które ptaki wracają do Polski? Odpowiedzi na to pytanie poszukają uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Pole i las, to dom wielu zwierząt, zarówno tych mniejszych, jak i większych. Jakie to zwierzęta? O tym przekonamy się na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Temat zwierząt połączymy z programowaniem robotów. Scenariusz w wersji polskiej i ukraińskiej.
Pole i las, to dom wielu zwierząt, zarówno tych mniejszych, jak i większych. Jakie to zwierzęta? O tym przekonamy się na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Temat polnych i leśnych zwierząt połączony będzie z aktywnościami nakierowanymi na rozwój logicznego, algorytmicznego myślenia. Scenariusz w wersji polskiej i ukraińskiej.
Pole i las, to dom wielu zwierząt, zarówno tych mniejszych, jak i większych. Jakie to zwierzęta? O tym przekonamy się na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Uczniowie staną przed wyzwaniem polegającym na zakodowaniu trasy dla robota, w taki sposób żeby Ozobot przemierzył ją zgodnie z podanymi w zadaniu warunkami.
Pole i las, to dom wielu zwierząt, zarówno tych mniejszych, jak i większych. Jakie to zwierzęta? O tym przekonamy się na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Temat polnych i leśnych zwierząt połączony będzie z aktywnościami nakierowanymi na rozwój logicznego, algorytmicznego myślenia.
Zwierzęta egzotyczne to bardzo lubiany przez dzieci temat zajęć. My połączymy go z nauką programowania. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć uczniowie najpierw stworzą dwie kostki do gry, następnie z kolorowych kartoników ułożą umowne wybiegi dla zwierząt. W kolejnym kroku zaprogramują roboty w taki sposób, żeby pomogły zaprowadzić zwierzęta do ich wybiegów.
Zwierzęta egzotyczne, to bardzo lubiany przez dzieci temat. My połączymy go z aktywnościami zawierającymi elementy kodowania. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci będą pracować w oparciu o materiał obrazkowy. Krążki z grafikami przedstawiającymi zwierzęta egzotyczne wykorzystają do zabaw z klasyfikowaniem, ułożeniem obrazkowego sudoku oraz rozłożeniem obrazków zgodnie z podanymi warunkami.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci przeniosą się do Zoo, a towarzyszył im będzie robot Ozobot. O tym, które odwiedzą zwierzęta zadecyduje rzut kostką, a następnie zakodowanie trasy przy pomocy kolorowych kodów.
Zwierzęta egzotyczne, to bardzo lubiany przez dzieci temat. My połączymy go z aktywnościami zawierającymi elementy kodowania. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci będą pracować w oparciu o materiał obrazkowy. Krążki z grafikami przedstawiającymi zwierzęta egzotyczne wykorzystają do ułożenia obrazkowego sudoku oraz rozłożeniem obrazków zgodnie z podanymi warunkami.
Zima już nam się troszkę znudziła, już wyglądamy wiosny, a razem z nią ciepła, kolorów i zapachów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie zaprogramują robota w taki sposób, żeby przesunął grafiki przedstawiające symptomy wiosny na grafikę obrazującą nadchodzącą porę roku.
Zima już nam się troszkę znudziła, już wyglądamy wiosny, a razem z nią ciepła, kolorów i zapachów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie odszyfrują, ukryty pod postacią podanych współrzędnych pól, napis wiosna. Następnie poszukają odpowiedzi na pytanie po czym poznać, że wiosna jest tuż, tuż. Zajęcia zakończą się stworzeniem kodu, który zaprowadzi wybranego bohatera do wiosny, po drodze mijając wszystkie jej symptomy.
Zima już nam się troszkę znudziła, już wyglądamy wiosny, a razem z nią ciepła, kolorów i zapachów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie poszukają wiosny razem z robotem Ozobot. Wstawiając odpowiednie kody zaprowadzą robota do grafiki przedstawiającej wiosnę, po drodze przejeżdżając obok grafik kojarzących się z symptomami wiosny.
Zima już nam się troszkę znudziła, już wyglądamy wiosny, a razem z nią ciepła, kolorów i zapachów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie odszyfrują, ukryty pod postacią podanych współrzędnych pól, napis wiosna. Poszukają odpowiedzi na pytanie po czym poznać, że wiosna jest tuż, tuż. Następnie stworzą kod, który zaprowadzi wybranego bohatera do wiosny, po drodze mijając wszystkie jej symptomy
W marcu jak w garncu...co oznacza dokładnie to przysłowie i czy ma jakiś związek z kuchnią i gotowaniem? Na to pytanie, poszukają odpowiedzi dzieci, na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
W marcu jak w garncu – co oznacza dokładnie to przysłowie i czy ma jakiś związek z kuchnią i gotowaniem? Na to pytanie, poszukają odpowiedzi dzieci, na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Zaczną od ułożenia na podstawie podanych współrzędnych wzoru na macie do kodowania. Następnie złożą w całość kilka podzielonych na części obrazków.
W marcu jak w garncu – co oznacza dokładnie to przysłowie i czy ma jakiś związek z kuchnią i gotowaniem? Na to pytanie, poszukają odpowiedzi dzieci, na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Uzupełniając odpowiednimi kolorowymi kodami trasę dla robota Ozobot, pomogą mu przedostać się do mety, po drodze utrwalając znaczenie omawianego przysłowia
W marcu jak w garncu – co oznacza dokładnie to przysłowie i czy ma jakiś związek z kuchnią i gotowaniem? Na to pytanie, poszukają odpowiedzi dzieci, na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Zaczną od ułożenia na podstawie podanych współrzędnych wzoru na macie do kodowania. W dalszej części zajęć dopasują przysłowie do odpowiadającej mu grafiki.
Trudno sobie wyobrazić świat baśni bez zamków, pałaców i księżniczek. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza również pojawią się zamki. Będą też ich cienie i programowanie robotów, które pozwoli zaprowadzić księżniczkę do właściwego z zamków.
Baśnie, bajki, opowiadania – sekwencje zdarzeń, które tworzą daną historię. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie stworzą na podstawie materiału obrazkowego opowiadanie. Zanim to zrobią, to połączą w pary zamki i ich cienie. Odczytując kod sprawdzą też, w których zamkach mieszkają wybrane księżniczki. W końcowej części zajęć dzieci zamienią się w projektantów i zaprojektują okładkę wymarzonej książki.
Trudno sobie wyobrazić świat baśni bez zamków, pałaców i księżniczek. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza również pojawi się zamek. Poza nim pojawią się też cienie, robot Ozobot będzie musiał odnaleźć ten właściwy.
Baśnie, bajki, opowiadania, a w nich różni bohaterowie, różne miejsca zdarzeń. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza pojawią się bajkowe księżniczki oraz piękne zamki. W pierwszym zadaniu uczniowie połączą w pary zamki i ich cienie. Odczytując kod sprawdzą, w których zamkach mieszkają wybrane księżniczki.
W krainie śniegu, w krainie lodu nietrudno o znalezienie budulca do zimowych konstrukcji. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie zaprogramują GeniBota w taki sposób, żeby dostarczył lodowe kostki na odpowiednie pola. Pola zostaną podane przy pomocy koordynatów.
W krainie śniegu, w krainie lodu łatwo o znalezienie budulca do zimowych konstrukcji. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie, korzystając z przygotowanego szablonu, zbudują swoje lodowe sześciany.
W krainie śniegu, w krainie lodu nietrudno o znalezienie budulca do zimowych konstrukcji. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie uzupełnią trasę kolorowymi kodami w taki sposób, żeby robot przejechał obok wszystkich lodowych brył.
W krainie śniegu, w krainie lodu łatwo o znalezienie budulca do zimowych konstrukcji. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie wykorzystają lodowe kostki do zabawy z odwzorowaniem układu elementów.
Ogień, powietrze, ziemia i woda, czyli cztery żywioły. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie poznają je bliżej. Dodatkowe zaprogramują robota GeniBot w taki sposób, żeby „podpisał” wszystkie cztery żywioły.
Ogień, powietrze, ziemia i woda, czyli cztery żywioły. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie poznają je bliżej. Grafiki przedstawiające żywioły będą im towarzyszyć podczas układania obrazkowego sudoku, czy przy tworzeniu, przy pomocy strzałek kierunkowych, kodu.
Ogień, powietrze, ziemia i woda...czyli cztery żywioły. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie poznają je bliżej. Dodatkowo uzupełnią trasę kodami w taki sposób, żeby oddawały charakter ziemi, powietrza, wody i ognia.
Ogień, powietrze, ziemia i woda, czyli cztery żywioły. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie poznają je bliżej. Grafiki przedstawiające żywioły będą im towarzyszyć podczas układania obrazkowego sudoku, czy przy tworzeniu, przy pomocy strzałek kierunkowych, kodu
Z urządzeń elektrycznych korzystamy codziennie. Do czego dokładnie służą, o czym należy pamiętać podczas ich użytkowania? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Z urządzeń elektrycznych korzystamy codziennie. Do czego dokładnie służą, o czym należy pamiętać podczas ich użytkowania? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Z urządzeń elektrycznych korzystamy codziennie. Do czego dokładnie służą, o czym należy pamiętać podczas ich użytkowania? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Z urządzeń elektrycznych korzystamy codziennie. Do czego dokładnie służą, o czym należy pamiętać podczas ich użytkowania? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza
Zima – pora roku, którą kochają dzieci. Za śnieżki, za sanki, za aniołki na śniegu. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie programując roboty, pomogą im wykonać slalom…utrwalą też zasady bezpieczeństwa
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie programując roboty, pomogą im zatańczyć na lodzie piruety, utrwalą też zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas zimowych zabaw.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie stworzą algorytm bezpiecznych zimowych zabaw. Pomogą im w tym symbole graficzne, które powstaną podczas pracy w małych zespołach. Zanim to zrobią wykonają kilka aktywności wprowadzających.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie wykonają szereg aktywności, które będą pretekstem do rozmów na temat konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas zimowych zabaw
Kompetencje osobiste, społeczne i w zakresie umiejętności uczenia się to zdolność do autorefleksji, skutecznego zarządzania czasem, którym dysponujemy oraz posiadanymi informacjami. To również zdolność do konstruktywnej pracy z innymi osobami, zachowania odporności oraz umiejętność zarządzania własnym uczeniem się a w późniejszym okresie karierą zawodową.
Zajęcia przeprowadzone według zaproponowanego scenariusza kierowane są do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zaproponowane treści dopasowane są do wieku i możliwości rozwojowych dzieci dlatego nacisk został położony na te elementy kompetencji w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej, które będą zrozumiałe dla uczniów.
Zajęcia przeprowadzone według zaproponowanego scenariusza kierowane są do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zaproponowane treści dopasowane są do wieku i możliwości rozwojowych dzieci dlatego nacisk został położony na te elementy edukacji obywatelskiej, które będą zrozumiałe dla uczniów
Dzień Babci i Dziadka, to bardzo ważne święto w życiu małego dziecka. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza spróbujemy ten dzień zakodować. Uczniowie stworzą program, dzięki któremu robot GeniBot przetransportuje serca do babci i dziadka.
Dzień Babci i Dziadka, to bardzo ważne święto w życiu małego dziecka. Uczniowie stworzą na podstawie kodu binarnego serce dla babci i dziadka, uzupełnią obrazkowe sudoku, narysują wszystko co kojarzy im się z dziadkami, a na końcu stworzą program offline prowadzący do babci i dziadzia.
Dzień Babci i Dziadka, to bardzo ważne święto w życiu małego dziecka. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza spróbujemy ten dzień zakodować. Uczniowie przygotują trasę dla robotów, na której znajdzie się miejsce na narysowanie wszystkiego co kojarzy im się z dziadkami.
Dzień Babci i Dziadka, to bardzo ważne święto w życiu małego dziecka. Uczniowie stworzą na podstawie kodu binarnego serce dla babci i dziadka, uzupełnią obrazkowe sudoku, narysują wszystko co kojarzy im się z dziadkami, a na końcu stworzą program offline prowadzący do babci i dziadzia.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć robot GeniBot będzie starał się dotrzeć do mety. Tą metą będzie właśnie igloo zrobione z kubków. Wcześniej przewiezie jeszcze na miejsce kostki lodu. Nie będzie to możliwe, jeśli nie zostanie przez dzieci prawidłowo zaprogramowany
Co to jest śnieg? Co się z nim dzieje kiedy temperatura jest dodatnia, a co stanie się, kiedy na dworze będzie siarczysty mróz? Przy jakiej pogodzie najlepiej ulepić bałwana, jak stworzyć igloo? Odpowiedzi na tak zadane pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć robot ozobot będzie musiał dotrzeć do mety. Tą metą będzie właśnie igloo. Nie będzie to możliwe, jeśli wcześniej nie zostanie przez dzieci prawidłowo zakodowany
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć uczniowie stworzą projekt w aplikacji Scratch Junior. Zaprogramują zimową krainę, w której z lodowych bloków powstanie igloo.
Początek roku to dobry czas na zajęcia tematycznie związane z kalendarzem, z miesiącami. Jak układają się miesiące w kalendarzu, który miesiąc jest przed styczniem, a który następuje po nim? Odpowiedzi na te pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Styczeń, luty, marzec... styczeń, luty – na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza poszukamy pętli w przyrodzie, po to, żeby później łatwiej odnaleźć ją w programowaniu. Ponieważ miesiące to trudny temat, to oswoimy go z dziećmi przy pomocy niezwykłej gry planszowej.
Początek roku to dobry czas na zajęcia tematycznie związane z kalendarzem, z miesiącami. Jak układają się miesiące w kalendarzu, który miesiąc jest przed styczniem, a który następuje po nim? Odpowiedzi na te pytania poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
Styczeń, luty, marzec – na zajęciach przeprowadzonychwedług zaproponowanego scenariusza skupimy się na miesiącach. Dzieci ułożą nazwy miesięcy we właściwej kolejności, dopasują pory roku do pasujących do nich miesięcy. Na końcu stworzą też kod prowadzący kubek od miesiąca do miesiąca.
Koniec jednego roku i początek drugiego, to czas podsumowań i planów. To również dobra okazja do zorganizowania zajęć tematycznie związanych z czasem. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie przy pomocy GeniBota narysują koło, które następnie zamienią w zegar
Koniec jednego roku i początek drugiego, to czas podsumowań i planów. To również dobra okazja do zorganizowania zajęć tematycznie związanych z czasem. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci ułożą na podstawie podanych koordynatów wzór.
Koniec jednego roku i początek drugiego, to czas podsumowań i planów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza przywitamy zmianę roku kodując trasę dla robotów ozobot. Dobrze zakodowana trasa pozwoli robotowi przejechać po całym napisie 2022.
Koniec jednego roku i początek drugiego, to czas podsumowań i planów. To również dobra okazja do zorganizowania zajęć tematycznie związanych z czasem. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie stworzą, na podstawie podanych współrzędnych, obrazek, następnie dobiorą właściwe zegary, a w ostatnim ćwiczeniu zaplanują swój dzień.
Choinka – kolorowa, piękna, pachnąca, u nas też dodatkowo zakodowana na macie. Dzieci ułożą zielone drzewko na podstawie podanych koordynatów, a następnie zaprogramują GeniBota w taki sposób, żeby objechał jej kontur.
Choinka – kolorowa, piękna, pachnąca, u nas też dodatkowo zakodowana na macie. Dzieci ułożą zielone drzewko na podstawie instrukcji rymowanki, a następnie ozdobią je kolorowymi bombkami. Podając współrzędne odpowiednich pól jednocześnie wskażą miejsca, na których chcieliby umieścić ozdoby.
Choinka – kolorowa, piękna, pachnąca, u nas też dodatkowo zamieniona w trasę dla robotów Ozobot. Uczniowie najpierw w zespołach złożą ją z czterech części, a następnie uzupełnią barwą oraz kodami.
Choinka – kolorowa, piękna, pachnąca, u nas też dodatkowo zakodowana na macie. Dzieci ułożą zielone drzewko na podstawie instrukcji rymowanki, a następnie ozdobią je kolorowymi bombkami. W kolejnym kroku zaprojektują świąteczną kartkę pocztową.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie ozdobią w dowolny sposób bombkę. Uzupełnią też barwą jej kontur w taki sposób, żeby mogła się stać trasą dla GeniBota.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zaprojektują swoje własne zabawki, a następnie spróbują je wykonać. Na końcu zajęć ozdobią też papierowe bombki, trzymając się przy tym podanych w zadaniu warunków.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza będą nawiązywać do nadchodzącej zimy i świąt. Jedna z tras przyjmie kształt śnieżnej, magicznej kuli, druga przyjmie kształt bombki. Jedna i druga trasa zostanie uzupełniona przez dzieci kodami, w taki sposób, żeby spełniały określone w zadaniu warunki.
W przygotowanej prezentacji na uczniów będą czekać trzy zadania: ozdabianie bombek, ubieranie choinki i umieszczego prezentów pod choinką na podstawie podanego wzoru.
Grudzień, to taki miesiąc, w którym dzieci czekają na różne rzeczy – na biały śnieg za oknem, na Mikołaja, który przybędzie do nich z podarkami, na pierwszą gwiazdkę w Wigilię.
Grudzień, to taki miesiąc, w którym dzieci czekają na różne rzeczy...na biały śnieg za oknem, na Mikołaja, który przybędzie do nich z podarkami, na pierwszą gwiazdkę w Wigilię.
Grudzień, to taki miesiąc, w którym dzieci czekają na różne rzeczy – na biały śnieg za oknem, na Mikołaja, który przybędzie do nich z podarkami, na pierwszą gwiazdkę w Wigilię.
Grudzień, to taki miesiąc, w którym dzieci czekają na różne rzeczy...na biały śnieg za oknem, na Mikołaja, który przybędzie do nich z podarkami, na pierwszą gwiazdkę w Wigilię.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie pobawią się andrzejkowymi wróżbami. Nie będzie to jednak typowe lanie wosku, nie będzie to ustawianie butów, w rolę narzędzia do wróżb wcieli się GeniBot.
Na zajęciach przeprowadzonych według poniższego scenariusza dzieci porozmawiają o zwyczajach andrzejkowych, ułożą na podstawie kodu binarnego klucz, podając współrzędne wybranych pól dowiedzą się jaki zawód jest im pisany w przyszłości, wykorzystają też różne klucze do rozwiązania logicznych zagadek.
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie pobawią się andrzejkowymi wróżbami. Nie będzie to jednak typowe lanie wosku, nie będzie to ustawianie butów, w rolę narzędzia do wróżb wcieli się ozobot.
Na zajęciach przeprowadzonych według poniższego scenariusza dzieci porozmawiają o zwyczajach andrzejkowych, ułożą na podstawie kodu binarnego klucz, wybierając jeden z interaktywnych punktów dowiedzą się jaki zawód jest im pisany w przyszłości, wykorzystają też różne klucze do rozwiązania logicznych zagadek.
Kiedy na dworze robi się chłodniej warto pomyśleć o zmianie garderoby na taką, która chroni przed wiatrem i mrozem. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie pomogą GeniBotowi zapełnić szafę zimową garderobą.
Umiejętność kategoryzowania obiektów w nauce kodowania jest bardzo ważna. Szukanie podobieństw i różnic warto ćwiczyć tak często jak to możliwe. Ubrania, to świetny temat nie tylko do kategoryzowania, ale też do tworzenia różnego rodzaju zagadek logicznych.
Kiedy na dworze robi się chłodniej warto pomyśleć o zmianie garderoby na taką, która chroni przed wiatrem i mrozem. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie będą mieli do wyboru dwie karty dla robotów Ozobot.
Umiejętność kategoryzowania obiektów w nauce kodowania jest bardzo ważna. Szukanie podobieństw i różnic warto ćwiczyć tak często jak to możliwe. Ubrania, to świetny temat nie tylko do kategoryzowania, ale też do tworzenia różnego rodzaju zagadek logicznych.
Dawno, dawno temu – dawno, czyli właściwie kiedy? Jak wyglądał świat 10, 100, 1000 lat temu? Jak zmieniały się technologie? Odpowiedzi na te pytania spróbują odnaleźć dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć. Dodatkowo wykonają ogromną makietę, po której będzie poruszał się robot GeniBot. Makieta przeniesie ich do bardzo dawnych czasów.
Dawno, dawno temu – dawno, czyli właściwie kiedy? Jak wyglądał świat 10, 100, 1000 lat temu? Jak zmieniały się technologie? Odpowiedzi na te pytania spróbują odnaleźć dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć. Dodatkowo ułożą duże, kolorowe sudoku, które przeniesie ich do bardzo dawnych czasów.
Dawno, dawno temu – dawno, czyli właściwie kiedy? Jak wyglądał świat 10, 100, 1000 lat temu? Jak zmieniały się technologie? Odpowiedzi na te pytania spróbują odnaleźć dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć.
Jak wyglądał świat, w którym żyły dinozaury? Odpowiedzi na to pytanie poszukają dzieci tworząc projekt w aplikacji Scratch Junior. Najpierw namalują dinozaury - duszki, a następnie tworząc odpowiednie programy wprowadzą je w ruch.
Czy możemy się zaprogramować na patriotyzm? Jakie są nasze symbole narodowe? O tym przekonają się uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Dodatkowo spróbują wykorzystać pętle w stworzonym przez siebie programie dla robota.
Czy możemy się zaprogramować na patriotyzm? Jakie są nasze symbole narodowe? O tym przekonają się uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Aktywności, które będą czekać na dzieci podczas zajęć, to zakodowane przy pomocy koordynatów obrazki, ułożą domino. Na zakończenie zajęć stworzą swoją własną grę planszową utrwalająca wiadomości o Polsce.
Czy możemy zaprogramować się na patriotyzm? Jakie są nasze symbole narodowe? O tym przekonają się uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Dodatkowo zakodują trasę dla robota Ozobot w taki sposób, żeby zatrzymał się w ustalonych miejscach i nie powrócił na miejsce startu, tylko stale poruszał się po kwadracie.